Ons onderwijs

In de tijd dat uw kind bij ons op school zit, vindt een belangrijk deel van zijn of haar ontwikkeling plaats. Goed onderwijs daagt uit, stimuleert en begeleidt om tot zelfstandigheid te komen. Dit dragen wij als team uit. Iedere leerling krijgt bij ons onderwijs op maat, op het niveau dat bij hem of haar hoort. Zo zorgen we voor een fijn en ononderbroken leer- en ontwikkelproces. We dagen de leerlingen uit om steeds weer een stap verder te komen. Naast het bieden van modern en goed onderwijs, bereiden we onze leerlingen voor op hun leven in een mondiale samenleving. Wij helpen onze leerlingen op een zelfbewuste manier in het leven te staan en verantwoordelijkheid te nemen door het meegeven van brede kennis.

Op de Dr. J.A. Gerth van Wijkschool wordt veel aandacht besteed aan het bewaken en steeds verbeteren van de kwaliteit van het onderwijs en de professionalisering van het team. Het team zet de methodes die wij gebruiken op een effectieve wijze in, passend bij het niveau van uw kind.

Mocht u of de leerkracht opmerken dat de ontwikkeling van uw kind niet helemaal naar verwachting verloopt, dan bieden wij extra ondersteuning voor leerlingen die dat nodig hebben. Met behulp van intern begeleiders helpen we de leerling weer op weg. U als ouder wordt hierbij nauw betrokken.

Wilt u meer weten over ons onderwijs? Neem dan een kijkje in onze schoolgids.