Overlay
Gezonde school
Kinderen

Naast ons onderwijs besteden wij al jaren aandacht aan een gezonde leefstijl en gezonde voeding. Obesitas komt namelijk steeds vaker en op jongere leeftijd voor. We maken onze leerlingen bewust van gezonde voeding en het zorgen voor een gezond lichaam. Dit dragen we niet alleen uit, we hebben ook meerdere activiteiten die deze visie ondersteunen:

• Een uitgebreid aanbod van naschoolse sport.
  • De Dr. J.A. Gerth van Wijkschool is ketenschool in de Haagse Aanpak Gezond Gewicht en neemt deel aan: Meten en Wegen, Gewichtige Vakleerkracht, Schooldiëtiste en het programma Workout Wijs In Jouw Stijl (WoWijs).
  • Deelname aan de projecten Lekker Fit! en Ik eet Beter.
  • Actief beleid op het gebied van Gezonde Voeding:
    • Aandacht voor belang van ontbijt, gezonde pauzehap en lunch en fruit in de middag.
    • Beleid gezonde traktaties.
    • Informatie en voorlichting aan ouders.

U als ouder heeft een primaire verantwoordelijkheid in de eetgewoonten en gezonde levensstijl van uw kind(eren). Daarom betrekken wij u intensief bij dit thema. Wij delen algemene informatie met u via nieuwsbrieven en de schoolgids. Ook organiseren wij over dit thema diverse workshops en koffie- en ouder themaochtenden.

Lekker Fit!

Lekker Fit! is een project over bewegen, gezonde voeding en het maken van verstandige keuzes. Gedurende twee weken wordt met verschillende activiteiten op onze school aandacht besteed aan de volgende thema’s:

• Lekker Fit!-lessen in de klas
  • Extra sportactiviteiten
  • Supermarktbezoek
  • Voorlichting aan ouders over een gezonde levensstijl
  • Speciale activiteiten voor de ouders van onze leerlingen

WoWijs

WoWijs is ook een initiatief van het Haagse actieprogramma ‘Gezond Gewicht’ en staat voor Workout Wijs In Jouw Stijl. Het programma richt zich op de gezonde levensstijl voor kinderen, waarbij ook de ouders worden betrokken. Kinderen van groep 5 t/m 8 met licht overgewicht worden uitgenodigd om mee te doen. Zij krijgen elke week een korte les over voeding, gaan intensief bewegen en ze worden gecoacht op hun leefstijl. Deze lessen worden gegeven door professionals: een diëtist, coach en gymdocent. Kinderen leren op deze manier op een speelse wijze meer over voeding en bewegen en onthouden de informatie hierdoor ook beter.

Meer informatie over onze activiteiten kunt u vinden in onze schoolgids.